Ciąg dalszy spory wokół opinii Sanepidu dotyczącej częstotliwości odbioru śmieci. Jak już informowaliśmy, na wrześniowej sesji okazało się, że Sanepid był przeciwny wywozowi odpadów co miesiąc i sugerował częstszy odbiór. Choć wójt twierdził, że radni wiedzieli o tym uchwalając regulamin utrzymania porządku, to żaden z nich na sesji tego nie potwierdził. Padły natomiast słowa, że takiego dokumentu urzędnicy im nie przedstawili.
>> O sprawie szeroko informowaliśmy w relacji z sesji Rady Gminy >> LINK <<
WÓJT SWOJE, RADNI SWOJE
Kilka dni po sesji Rady Gminy oraz po opublikowaniu relacji na łamach naszego portalu wraz z dokumentem Sanepidu, Urząd Gminy na swojej stronie internetowej zamieścił informację, w której czytamy m.in., że "(...)opinie były przedstawiane na komisjach, podczas obrad Rady Gminy w procesie uchwalania Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Masłów(...)".
Pojawiło się też zdanie, że "wątpliwości Pana Przewodniczącego Rady są bezpodstawne", jednak po kilku dniach zdanie to zostało usunięte z urzędowej strony:
(kliknij, aby powiększyć)
PRZEWODNICZĄCY RADY: Na stronie Urzędu Gminy nieprawdziwe informacje
Jak poinformował nas przewodniczący Rady Gminy Sylwester Wojtyna, radni nie mieli wiedzy, że Sanepid ma zastrzeżenia dotyczące częstotliwości wywozu śmieci. Na dowód tego udostępnił nam protokoły z komisji, w których - jak twierdzi - brak jest zapisów potwierdzających, że takie informacje były przekazane radnym (publikujemy niżej)
Za naszym pośrednictwem Sylwester Wojtyna chce sprostować informacje podawane na stronie Urzędu Gminy:
"Po wnikliwym przeanalizowaniu wszystkich dostępnych materiałów, czyli korespondencji trafiającej do biura Rady, protokołów z posiedzeń komisji i posiedzeń Rady Gminy, na których poruszana była sprawa Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Masłów oraz nagrań z tychże posiedzeń Rady Gminy należy stwierdzić, iż opinie te nie zostały przedstawione Radzie Gminy w formie pisemnej oraz że opinie te a tym bardziej zastrzeżenia w nich zawarte nie zostały przedstawione w czasie obrad Rady Gminy. Ze względu na małą szczegółowość protokołów z komisji, nie da się wykluczyć, że w czasie obrad Komisji Ochrony Środowiska, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa oraz Komisji Budżetu i Finansów, czyli dwóch komisji które opiniowały projekt Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Masłów przekazana została informacja, iż projekt uchwały posiada pozytywną opinię Sanepidu (bez przedstawiania bądź odczytywania przedmiotowych opinii). Jednak większość radnych zasiadających w ww. komisjach, kategorycznie stwierdziło, iż nie przedstawiono im zastrzeżeń Sanepidu co do częstotliwości wywozu odpadów" - czytamy w piśmie skierowanym do naszej redakcji.
"Zawsze uważałem, że strona Urzędu Gminy powinna być podstawowym i rzetelnym źródłem informacji dla mieszkańców naszej Gminy. W związku z tym, w dniu 7.10.2013. zwróciłem się do Wójta z prośbą o sprostowanie nieprawdziwej informacji co do opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, ponieważ osoby czytające ten komunikat, mogą odnieść mylne wrażenie, że Rada Gminy podjęła uchwałę wbrew zastrzeżeniom Sanepidu, co do częstotliwości usuwania odpadów komunalnych. Taka sytuacja nie miała miejsca, gdyż jak wynika z wyżej zaprezentowanych faktów, zastrzeżenia te Radzie nie były znane. Jedyną reakcją ze strony Urzędu na mój monit było usunięcie zdania „Wątpliwości Pana Przewodniczącego Rady są bezpodstawne”. Pozostała treść komunikatu została niezmieniona" - informuje przewodniczący Rady.
>> Pełna treść pisma Przewodniczącego Rady Gminy >> LINK <<
W podobnym tonie co do znajomości opinii Sanepidu już na samej wrześniowej sesji wypowiadali się niektórzy radni. - Ja z pełną świadomością stwierdzam, że z takim zapisem się nie spotkałam. Powiedzmy to jednoznacznie - mówiła wówczas radna Regina Chyb. - Proszę państwa, to jest bardzo nieelegancki unik w kontekście pytania mieszkańca dlatego, że była dokładna analiza - odpowiadał wtedy wójt Ryszard Pazera.
Poniżej publikujemy dokumenty udostępnione przez przewodniczącego Rady Gminy:
>> Protokół z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów 25.03.2013r. >> Protokół z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów 17.12.2013r. >> Protokół z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska 17.12.2013r. >> Protokół z posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska 25.03.2013r. >> Protokół z posiedzenia Rady Gminy Masłów 20.12.2012r. >> Protokół z posiedzenia Rady Gminy Masłów 28.03.2013r. >> Pismo w sprawie informacji podawanych na stronie Urzędu Gminy >> Informacja Przewodniczącego Rady skierowana do mieszkańców
|
2. Wpisy obraźliwe, wulgarne, naruszające prawo będą usuwane
3. Komentarze promujące własne strony, produkty itp. będą usuwane.
4. Treść zamieszczanego wpisu powinna być związana z treścią komentowanego artykułu.
5. Aby poprawnie zamieścić swój komentarz należy bezbłędnie przepisać w specjalne pole kod zabezpieczający. Należy zwracać uwagę na wielkość liter. Jeśli kod jest nieczytelny należy odświeżyć stronę przed wpisaniem komentarza.